Svenska Dagbok 2

För de som inte kan jag lär mig svenska, här är min sida 2 från min dagbok.

Jag hade en lugn dag. Imorgon vaknade jag och färgade mitt hår(eller håret(?)) till blått. Då gick jag pa sjukhuset. Det var en rolig dag på sjukhuset. Vi chattade med underläkarer(residency year of doctors?). De är lustiga 😆 Jag tror att de tycker om mig :)

På middag var jag stå up och gaspä(I was standing up and yawning) mitt i cafeterian. Om en sekund kraschade någon hennes skalle i min armbåge. En läkare från avdelning av endokrinologi och metabolism. Det var en dalig moment, jag mådde väldigt ledsen.

Jag sa min ex-flickvän a par gånger, jag ignorerade henne. jag grät inte efter den söndagen(Jag vet att det bara är tisdag) ^^

Jag fokuserade på svenksa och inlärning. Vår lärare ajournerade vår lektion till torsdagen så jag pluggade själv. Jag är jättetrött nu.

Hur var din dag? :)

submitted by /u/spagatacan
[link] [comments]

from Language Learning https://ift.tt/YcGQVvU
via Learn Online English Speaking

Comments